نوشته شده توسط : ایراچی

انواع مختلف استین گلاس از نظر روش ساخت شیشه

استین گلاس یک تکنیک تزیین شیشه می باشد که می تواند در سبک های مختلف اجرا شود.  متریال اصلی این تکنیک شیشه می باشد اما نوع شیشه هایی که با روش های مختلف ساخته می شوند باعث ایجاد تنوع در استین گلاس می شود.

در تکنیک استین گلاس از ترکیب رنگی بی شمار استفاده می شود. در این مطلب می خواهیم انواع استیند گلاس را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید….

انواع استین گلاس

کاملا عتیقه

این نوع کاملا دست ساز هستند و از شیشه سازی با رنگ آمیزی یک تکه استین گلس را تولید می کنند. این نوع از استین گلاس نیمه شفاف می باشند و با سطوح خط دار مشخص می شوند. استین گلاس عتیقه در رنگ متفاوت می باشند. این نوع از استین گلاس با ارزش می باشند و از آن در ساخت المان های دکوری مانند لوستر ، آباژور و غیره استفاده می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اجرای استین گلاس , استین گلاس , استین گلاس تهران , استین گلس , استیند گلاس , استیند گلس , انواع استین گلاس , انواع شیشه در استین گلاس , شیشه استند گلاس چیست , شیشه استین گلاس , قیمت شیشه های استیند گلس ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

استین گلاس یک تکنیک جدید در معماری داخلی می باشد که متریال اصلی مورد استفاده در آن شیشه های مقاوم در رنگ های مختلف می باشد. امروزه تکنیک استیند گلاس در بین معماران داخلی جایگاه ویژه ای در خصوص دکوراسیون داخلی برای خود قرار داده است.

این تکنیک در ساخت المان های دکوراتیو منحصر به فرد کاربرد دارد که زیبایی آن این نوع المان ها را از سایر المان های دیگر متمایز می کند.

از آنجا که متریال اصلی به کار رفته دراین تکنیک شیشه می باشد نورپردازی ویژه ای از المان های دکوراتیو ساخته شده از آن در فضای داخلی صورت می گیرد که چشم هر انسانی را به خود خیره می کند.

در این مطلب قصد داریم المان هایی که با تکنیک استین گلاس ساخته می شوند را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید…

 المان های ساخته شده توسط استین گلاس

گنبد استین گلاس

گنبد استین گلاس یک نوع از گنبد شیشه ای می باشد که یک المان دکوراتیو در طراحی داخلی می باشد. گنبد شیشه ای استین گلاس در ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی، تفریحی و مذهبی قابل نصب می باشد. گنبد های استین گلاس را می توان در تمامی سبک های معماری داخلی طراحی کرد به همین دلیل است که از این گنبد در انواع ساختمان ها می توان استفاده کرد. گنبد استیند گلس به دلیل اینکه از شیشه های رنگی شکل گرفته است نور های رنگی را در فضای داخل پخش می کند که زیبایی منحصر به فردی را در فضای داخلی ایجاد می کند.

مقاومت این گنبد ها بسیار بالاست چرا که از سازه های فلزی و فولادی ساخته شده است همچنین مقاوم در برابر ضربه و حرارت می باشد. گنبد های استین گلاس جهت طراحی داخلی و تزیین سقف به کار برده می شود.

از طریق این لینک می توانید نمونه گنبد های شیشه ای استین گلاس مجموعه ایراچی را مشاهده کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: استین گلاس , گنبد استین گلس , استیند گلاس , گنبد شیشه ای , استیند گلس ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

گنبد چیست ؟

گنبد یک نوع سازه‌ در معماری برای نمای داخلی و خارجی یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. گنبد از المان های هنری در معماری به خصوص مورد توجه در میان معماران ایرانی می باشد.

گنبد یک ساختار نیمه کروی توخالی می باشد که با گذشت زمان تغییرات زیادی در ساخت آن صورت گرفته است. درواقع می توان گنبد را شکل تکامل یافته ی طاق دانست. گنبد ها می توانند از متریال های مختلفی از قبیل سنگ، بتن، چوب، فولاد و حتی شیشه نیز ساخته شوند.

اصطلاحات مرتبط با گنبد :

  • : Apex بالاترین نقطه گنبد یا تاج گنبد
  • Cupolaیک گنبد کوچک واقع در یک سقف
  • Extrados منحنی بیرونی یک گنبد
  • Haunch: بخشی از یک قوس یا طاق
  • Intrados: منحنی داخلی یک گنبد
  • Springing نقطه‌ای از گنبد که افزایش می‌یابد

انواع گنبد ها در معماری

گنبد کوربل

گنبد کوربل یکی از اولین نوع گنبد ها در معماری می باشد. این گنبد توسط لایه های افقی از سنگ های تراش خورده ساخته می شوند.

طاق ایوانی

طاق گنبدی نام دیگر طاق ایوانی می باشد که دارای سطح مقطعی چند ضلعی می باشد.

گنبد پیازی

همانطور که از نام آن پیداست شکل ظاهری این نوع گنبد شبیه پیاز می باشد که نوک تیزی دارد. در این نوع گنبد قطر گنبد از ساق آن بزرگتر است و ار تفاع آن ها از عرضشان بیشتر است. گنبد پیازی ساختاری نرم به سمت سک نقطه دارند.

گنبد مقرنس

مقرنس در اصل یکی از المان های تزینی در معماری گنبد می باشد. مقرنس نوعی تزیین حجمی در زیر گنبد ها می باشد. در ساخت مقرنس از آجر یا گچ و یا کاشی استفاده می‌شود.

برای مشاهده ی ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انواع گنبد , انواع گنبد در معماری , گنبد استین گلس , گنبد شیشه ای , گنبد استین گلس شیشه ای , گنبد پیازی , گنبد مقرنس , گنبد چندگوش ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

گل و گیاه در دکوراسیون داخلی یک المان دکوراتیو طبیعی می باشد که شادابی را به فضای داخلی اضافه می کند. گیاهان می توانند در تهویه ی هوای داخلی نیز موثر باشند.

گیاهان کربن دی اکسید فضا را جذب می کنند و اکسیژن آزاد می کنند به همین دلیل است که هوای خانه را می توانند تازه کنند.شما می توانید از این گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل خود به روش های مختلفی استفاده کنید و فضایی دلنشین و منحصر به فردی را در فضای داخلی خانه خود ایجاد کنید.

در این مطلب سعی داریم روش های مختلف تزیین دکوراسیون با گل و گیاه را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید...

ایده های استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی

باغچه مینیاتوری

شما می توانید یک باغچه کوچک با استفاده از گل های مینیاتوری در یک گلدان تقریبا بزرگ ایجاد کنید و در آن از دکوریجات کوچک مانند تاب، نیمکت و المان هایی به این شکل در آن استفاده کنید و کف آن را با سنگ ریزه های رنگی پر کنید.  نکته ی مهم در ساخت باغچه مینیاتوری انتخاب گیاهانی است که می خواهید در باغچه شما باشد. گیاهانی که انتخاب می کنید باید از نظر شرایط نگهداری و رشد با هم مطابقت داشته باشند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی , دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی , دکوراسیون منزل با گیاهان اپارتمانی , چیدمان گل در منزل , چیدمان گلها در منزل , استند گل , دکوراسیون منزل با گیاهان اپارتمانی , چیدمان گلدان طبیعی در منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی از گزینه های مناسب برای خانه های آپارتمانی می باشد. گیاهان درواقع نوعی المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. اما نگهداری یکسری گیاهان در آپارتمان و خانه هایی که از نور طبیعی زیاده بهره مند نیستند سخت می باشد. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم نوعی از گیاهان آپارتمانی به نام گیاهان مینیاتوری را به شما معرفی کنیم. این گیاهان متناسب با شرایط آپارتمانی می باشند. نا گفته نماند که گیاهان مینیاتوری از آن دسته گیاهان منحصر به فرد و زیبا به شمار می روند.

در این مطلب انواع گیاهان مینیاتوری در دکوراسیون داخلی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید…

معرفی گیاهان مینیاتوری بن سای

کلمه ی بن سای ژاپنی می باشد و در اصل یک هنر باغبانی به شمار می آید. بن به معنی سینی و سای به معنی کاشتن می باشد که در اصل به معنی کاشت درخت در سینی ترجمه می شود. این نوع درختن به فرمی پاکوتاه در اشکال مختلف ایجاد می شوند.کاشت درختان به شیوه ی بن سای یک هنر خلاقانه در باغبانی می باشد.

اگر می خواهید در دکوراسیون داخلی خود گل و گیاهی منحصر به فرد اضافه کنید گیاهان بن سای انتخاب مناسبی می باشند. گیاهان مینیاتوری بن سای در انواع متنوعی می باشند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع گیاهان مینیاتوری بن سای

بن سای شمشاد

بن سای شمشاد نوعی گیاهی گرمسیری می باشد که با نام های فیکوس یا جیسینگ نیز شناخته می شود. این گیاه نباید جلوی مستقیم نور قرار بگیرد و باید در فضایی نیم سایه قرار بگیرد. آبیاری این نوع بن سای باید به صورت منظم صورت گیرد و بین هر دوبار باید سطح خاک آن خشک شده باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی , دکوراسیون منزل با گیاهان اپارتمانی , چیدمان گلدان طبیعی در منزل , چیدمان گلها در منزل , دکوراسیون گلدان , دکوراسیون گلدان در منزل , گل زیبا برای خانه , گیاهان مینیاتوری , گیاهان بن سای , انواع گیاهان مینیاتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

سبک بوهمیان نیز یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی می باشد. امروزه این سبک را می توان در گروه یکی از پرطرفدارترین سبک ها دکوراسیون قرار داد. از ویژگی های مهم این سبک می توان به آزادی عمل و جلوه ی خاص و منحصر به فرد اشاره کرد.

ریشه کلمه ی بوهمیان فرانسوی است و معنی فارسی آن "کولی " می باشد. با این تفسیر می توان نتیجه گرفت که این سبک در دکوراسیون داخلی از زندگی کولی ها الهام گرفته است. در اصل می توان گفت که در سبک بوهمیان از المان ها و عناصر متنوع از نقاط مختلف استفاده شده است.

در این سبک از بافت ها و رنگ های متنوع استفاده می شود. در اصل این سبک از دکوراسیون داخلی بر اساس هیچ قاعده و اصولی نمی باشد. برای چیدمان خانه به سبک بوهمیان می توانید گوشه به گوشه منزلتان را با توجه به سلیقه ی خودتان بچینید.

در این مطلب قصد داریم چندین ترفند برای چیدمان منزل به سبک بوهمیان را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید...

ترفند های دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان

استفاده از رنگ ها و الگوهای متنوع

در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم که در این سبک تنوع بسیاری از طرح ها، رنگ ها و الگو های مختلف وجود دارد. البته انتخاب هر کدام از آن ها به سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد.اما نکته ای که در انتخاب رنگ در این سبک وجود دارد این است که بهتر است از رنگ های گرم و پررنگ استفاده کنید. در کنار همین رنگ ها از ترکیب رنگی خنثی استفاده کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.


:: برچسب‌ها: سبک بوهمیان در دکوراسیون داخلی , سبک بوهمیان , سبک دکوراسیون بوهمیان , بوهمیان چیست , سبک بوهو در دکوراسیون , دکوراسیون بوهو , سبک معماری بوهمین , سبک بوهو چیست , سبک زندگی بوهمین ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

سبک ژاپنی در دکوراسیون داخلی سبکی است که از سنت و فرهنگ ژاپنی شکل گرفته است و اساس آن بر پایه ی آرامش و سادگی می باشد.

از ویژگی های دکوراسیون به سبک ژاپنی می توان به نظم، دوری از تجملات و سادگی و طبیعت دوستی اشاره کرد که این ویژگی ها متشابه با سبک مینیمال می باشد اما با این تفاوت که عناصر طبیعی نقش کلیدی و مهمی در سبک ژاپنی دارند.

در این مطلب سعی داریم نکات اجرای سبک ژاپنی در دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید…

نکات اجرای دکوراسیون به سبک ژاپنی در خانه

نظم

با اجرای دکوراسیون زاپنی فضایی منظم و مرتب ایجاد خواهید کرد. این سبک مخالف تجملات می باشد و از استفاده ی دکوریجات و المان های دکوراتیو زیاد با چیدمان نزدیک بهم دوری می کند. در این سبک نیز مانند سبک مینیمال از المان ها و وسایل با شرط کارایی آن ها استفاده می شود. ایجاد فضای خالی در این سبک جزئی از چیدمان محسوب می شود به این صورت که المان ها و وسایل را طوری بچینید که فضاهای خالی بیشتری در خانه ایجاد شود.

استفاده از طراحی پلان باز

در دکوراسیون ژاپنی از طراحی پلان باز استفاده کنید چرا که مناسب ترین طراحی برای دکوراسیون ژاپنی می باشد. برای این منظور دیوار هایی که ضروری نیستند را حذف کنید.

استفاده از مواد و مصالح طبیعی

همانطور که در ابتدا گفته شد مصالح و عناصر طبیعی در دکوراسیون ژاپنی نقش کلیدی دارند. پس برای ایجاد این منظور در دکوراسیون ژاپنی شما می توانید برای ایجاد بخش هایی مانند دیوار، پله و پنجره ها از مصالح طبیعی مانند چوب استفاده کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: پلان خانه های ژاپنی , دکوراسیون داخلی ژاپنی , دکوراسیون ژاپنی , سبک چینی در دکوراسیون داخلی , سبک ژاپنی , سبک ژاپنی در دکوراسیون داخلی , طراحی داخلی به سبک ژاپنی , معرفی دکوراسیون ژاپنی , معرفی سبک ژاپنی , معرفی سبک ژاپنی در طراحی دکوراسیون منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

در تغییر دکوراسیون داخلی یک خانه تمامی المان ها در زیبایی و تغییر آن تاثیر می گذارد. کف پوش ها نیز به انداره ی دیوار و سقف در دکوراسیون داخلی موثر می باشند. رنگ و جنس کف پوش ها تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی می باشند و نکته ی مهم در زمان خرید و انتخاب توجه به متناسب بودن آن به سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل شما می باشد.

اگر منزل شما کوچک می باشد و قصد دارید برای دیزاین کف پوش خود از پارکت استفاده کنید در این مطلب قصد داریم نکاتی را در انتخاب پارکت مناسب برای خانه های کوچک بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید….

راهنمای انتخاب پارکت برای خانه کوچک

نکته اول: انتخاب رنگ مناسب برای پارکت

انتخاب رنگ تیره و یا روشن برای پارکت در بزرگ و کوچک نشان دادن خانه تاثیر زیادی دارد. همانطور که در مطالب قبلی اشاره شده رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضا و رنگ های تیره باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شود. دلیل آن هم به این خاطر است که رنگ های روشن نور را بیشتر و بهتر از رنگ های تیره بازتاب می دهند.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که که رنگ دیوار ها و سقف تاثیر یشتری در بزرگ نشان دادن فضا دارند ولی کف پوش ها نیز در این مورد بی تاثیر نیستند. از این جهت کف پوش ها تاثیر کمتری دارند چرا که اگر خانه را یک مکعب در نظر بگیریم کف پوش ها تنها یک وجه از آن را تشکیل می دهند و مابقی شامل دیوار و سقف می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انتخاب پارکت مناسب , انتخاب پارکت برای خانه های کوچک , رنگ پارکت , انتخاب پارکت , پارکت در دکوراسیون داخلی , پارکت در دکوراسیون , تاثیر پارکت در دکوراسیون , پارکت دکوراتیو ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

دیوار یکی از بخش های خانه می باشد که می تواند علاوه بر عملکرد کاربردی که دارد تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی داشته باشد. یکی از المان های موثر در دکوراسیون داخلی دیوار می باشد. پس بهتر است به دیزاین دیوار در دکوراسیون داخلی توجه داشته باشیم.دیوار خانه می تواند در بزرگ و یا کوچک دیده شدن خانه تاثیر بسزایی داشته باشد.

یک دیوار سفید مطمعنا باعث جلب توجه نمی شود و حسی را در دکوراسیون شما ایجاد نمی کند در این مطلب سعی داریم چندین روش متفاوت برای دیزاین دیوار خانه معرفی کنیم. پس ما همراه باشید…

ایده های جالب برای دیزاین دیوار در دکوراسیون داخلی

نصب شلف های باز

شلف ها نوعی باکس چوبی می باشند که می توان آن ها را روی دیوار نصب کرد. کاربرد این شلف ها این است که می توانید انواع المان های دکوراتیو خود را داخل آن ها قرار دهید.

استفاده از قاب عکس ها

استفاده از سایز های متفاوت از قاب عکس ها می توانند گزینه ای هوشمندانه برای دیزاین دیوار خانه ی شما باشند. در این نوع از دیزاین دیوار شما می توانید با طرح مختلف قاب عکس ها را در کنار یکدیگر بچینید. در سبک مدرن برای دیزاین دیوار با استفاده ار قاب عکس از قاب عکس های خالی استفاده می کنند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دیزاین دیوار با چوب , دیزاین دیوار پذیرایی , دیزاین دیوار پشت تلویزیون , جدیدترین طراحی دیوار پذیرایی , طراحی دیوار با رنگ , تزیین دیوار پذیرایی با چوب , تزیین دیوار با چوب , طراحی فرورفتگی دیوار ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

مبلمان یکی از اجزای اصلی در دکوراسیون داخلی می باشد که تاثیر بسزایی در در کلیت دکوراسیون داخلی خواهد گذاشت. چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی می تواند در نحوه ی چیدمان مابقی المان های دکوراسیون تاثیر بگذارد از همین جهت در این مطلب اصول چیدمان مبلمان را مطرح کرده ایم تا به طوری مبلمان خود را بچینید که هم زیبایی را در فضای داخلی ایجاد کند و همچنین کاربردی باشد.

اصول چیدمان مبلمان در منزل

ایجاد یک نقطه کانونی

ایجاد نقطه کانونی در کوراسیون داخلی از قواعد مهم آن می باشد که حتما باید در طراحی دکوراسیون داخلی یک نقطه کانونی ایجاد کرد.  در چیدمان مبلمان در اتاق نشیمین یک نقطه کانونی را انتخاب کنید که بهترین گزینه تلویزیون می باشد و مبلمان خود را در اطراف آن بچینید.

مبل ها را به دیوار نچسبانید

بهتر است که مبلمان با دیوار فاصله داشته باشد. تعیین اندازه ی فاصله ی مبلمان از دیوار ها باید متناسب با اندازه اتاق نشیمن شما باشد. توجه داشته باشید که حتی اگر فضای اتاق نشمین منزل شما کوچک باشد، هرگز نباید مبلمان را به دیوار بچسبانید. این فاصله کم می تواند فضای اتاق نشیمن را بزرگ تر جلوه می دهد.

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: چیدمان مبل راحتی هفت نفره , اصول چیدمان مبلمان , قوانین چیدمان مبلمان , چیدمان مبلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()